مجموعه نشست «راه و بیراه آموزش و پرورش در ایران» برگزار می‌شود.

کارکردهای پنج‌گانه جامعه‌پذیری، ایجاد یک‌پارچگی اجتماعی، جایابی اجتماعی، نوآوری‌های فرهنگی و نوآوری‌های اجتماعی که از مهم‌ترین کارکردهای آموزش دوران مدرسه به شمار می‌رود و نقشی بنیادین در توسعه و پایداری آن ایفا می‌کنند، همگی در رفتارها و هنجارهای اجتماعی بازنمایی می‌شوند. از این روست که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های کشورهای توسعه یافته سطح سرمایه‌گذاری آن‌ها در حوزه‌ی آموزش است. چرا که سلامت جامعه به آموزش‌دیدگی شهروندان آن گره خورده است.

نگاهی به آمارهای سالیان گذشته نشان می‌دهد که در حوزه‌ مناسبات اجتماعی و رفتارها و هنجارهای آن، جامعه‌ ایرانی مشکلات پیدا و پنهان زیادی دارد. مشکلاتی که می‌توان سرنخ جدی آن را در آموزش و کارکردهای آن جستجو کرد. از این رو مؤسسه رحمان به دنبال آن است که با برگزاری مجموعه‌نشست‌هایی با محوریت آموزش و پرورش و نقش آن در آسیب‌های اجتماعی، فضایی برای تعامل و گفتگو پیرامون این مسأله مهم فراهم آورد. در این نشست‌ها بر آن هستیم تا در حوزه‌ مسائلی چون سیاست‌گذاری آموزش و پرورش، تمرکزگرایی، تربیت شهروندی و نقش آموزش در حوزه‌ کارآمدی خانواده پای صحبت متخصصان، صاحب‌نظران و پژوهشگران نشسته و بحث و گفتگو نماییم. چرا که توسعه در شکل پایدار خود اتفاق نمی‌افتد مگر آن که آموزش به گفتمان اساسی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور تبدیل شود.

اولین نشست از این مجموعه نشست «راه و بیراه آموزش و پرورش در ایران» با حضور اساتید گرامی دکتر فریبا عدلی و دکتر مهدی نوید ادهم، و با موضوع “آموزش و پرورش به‌سان جزیره؛ تحلیلی بر سیاست‌های آموزشی”در اولین دوشنبه اذرماه، در مؤسسه رحمان برگزار می‌شود. رحمان مشتاق حضور همه علاقمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code