مجموعه نشست‌ “راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران”

مجموعه نشست‌ “راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران”  کارکردهای پنج‌گانه جامعه‌پذیری، ایجاد یک‌پارچگی اجتماعی، جایابی اجتماعی، نوآوری‌های فرهنگ و نوآوری‌های اجتماعی که از مهم‌ترین کارکردهای آموزش دوران مدرسه به شمار می‌رود و نقشی بنیادین در توسعه و پایداری آن ایفا می‌کنند، همگی در رفتارها و هنجارهای اجتماعی بازنمایی می‌شوند. از این روست که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های کشورهای توسعه یافته سطح سرمایه‌گذاری آن‌ها در حوزه‌ی آموزش است. چرا که سلامت جامعه به آموزش‌دیدگی شهروندان آن گره خورده است.
نگاهی به آمارهای سالیان گذشته نشان می‌دهد که در حوزه‌ مناسبات اجتماعی و رفتارها و هنجارهای آن، جامعه‌ ایرانی مشکلات پیدا و پنهان زیادی دارد. مشکلاتی که شاید بتوان سرنخ جدی آن را در آموزش و کارکردهای آن جستجو کرد. از این رو مؤسسه رحمان به دنبال آن است که از منظر مسائل اجتماعی به آموزش و پرورش بپردازد.
مجموعه‌ نشست‌های “راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران” فضایی برای تعامل و گفتگو پیرامون این مسأله مهم فراهم آورد. در این نشست‌ها مسائلی چون سیاست‌گذاری آموزش و پرورش، معلم به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و تربیت این نیروی انسانی، برنامه‌ریزی درسی به عنوان نقشه‌ی راه آموزش و پرورش، آینده‌ی آموزش و پرورش، عدالت آموزشی و نیز چرایی و چگونگی ایجاد تجربه‌های نوین در آموزش و پرورش، مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نشست‌های برگزار شده “راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران” از آذر 97 تا شهریور 98:

گفتنی ست فایل تصویری مجموعه نشست‌ راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران در صفحه مؤسسه رحمان در آپارات، بارگذاری شده‌ و در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه نشست‌ "راه و بیراهه آموزش و پرورش در ایران"
مقالات مرتبط
اشتراک گذاری