لوح فشرده نشست “گفت‌وگوی اجتماعی”

لوح فشرده نشست “گفت‌وگوی اجتماعی” حاوی فایل تصویری نشست “گفت‌وگوی اجتماعی” است که در شهریور ماه 1396 با سخنرانی دکتر مهدی حسین‌آبادی برگزار شد.

گفت‌وگوی اجتماعی از آن جا آغاز می شود که یک درد مشترک، اقشار گوناگون مردم را دغدغه مند می کند و میان آن ها بحث راه می‌اندازد. در گفت‌وگوی اجتماعی باید به شنیده شدن صداهای گوناگون توجه کرد؛ نکند افراد بسیاری دیده نشوند و به حاشیه رانده شوند. اگر گفت‌وگوی اجتماعی برای ما اهمیت دارد، باید از آزادی انجمن‌ها و حق ایجاد تشکل، چانه‌زنی جمعی و آموزش گفت‌وگوی اجتماعی برای احزاب و سازمان‌ها آغاز کنیم. ما برای حل مسائل مان ناچاریم به گفت‌وگوی اجتماعی رو بیاوریم. نهاد سیاسی ناگزیر است از این امکان بهره بگیرد. یکی از چالش‌های ما در ایران، باز می‌گردد به این که نهادهای تصمیم‌گیری، حتی میان خودشان هم نتوانسته‌اند گفت‌وگوی اجتماعی راه بیندازند.

گفت‌وگوی اجتماعی یک فضای امن ساختاری برای به دست آوردن تجربه مستقیم از امیدها، ترس ها، دیدگاه‌ها و ارزش‌های همگانی برای تصمیم‌گیران شکل می‌دهد. وقتی گفت‌وگو نباشد، یک مشکل کوچک به چالشی بزرگ بدل می‌شود. اگر اختلافات‌مان از زبان مشترک‌مان بیش تر و پررنگ‌تر باشد، گفت‌وگو شکل نخواهد گرفت. در جامعه مدرن، نمادهای مشترک باید باشند تا میان آدم‌ها همدلی ایجاد شود؛ نمادهایی مانند پرچم.

برای تهیه لوح فشرده نشست “گفت‌وگوی اجتماعی” با دفتر موسسۀ رحمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوح فشرده نشست "گفت‌وگوی اجتماعی"
مقالات مرتبط
اشتراک گذاری