مجموعه نشست «مسأله همبستگی و گسیختگی اجتماعی در جامعه ایران»

مجموعه نشست «مسأله همبستگی و گسیختگی اجتماعی در جامعه ایران»

جامعه ایران در شرایط فعلی به دلیل نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی که مشکلات فزاینده‌ای از  قبیل افزایش فقر، بیکاری، بی‌ثباتی، کاهش رفاه برای اکثریت جامعه و افزایش آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته، رو به رو بوده است. در این وضعیت تضاد و شکاف‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند. احساس عدم رضایت همراه با احساس بیگانگی از جامعه بروز پیدا می‌کند. (رحمان،97)

حل هر یک از مشکلات جامعه اعم از اقتصادی و فرهنگی بدون مشارکت آحاد افراد جامعه، گروه‌ها و طبقات مختلف محکوم به شکست است. از این‌رو نیازمند سطحی از  همبستگی برای مواجهه و حل مسائل اجتماعی هستیم. علی‌رغم تمام نابسامانی‌ها و روند‌هایی که در جهت گسیخته ساختن جامعه عمل می‌کنند، از سوی دیگر به گفته متخصصان اَشکالی از همبستگی‌های جدید در میان اقشار مختلف و لایه‌های گوناگون جامعه در حال گسترش است. و آنچه تقدیر ایران را رقم می زند، وابسته به چگونگی نقشی است که افراد و گروه‌ها ایفا می‌کنند. (گودرزی، 96، اعتماد)

در این راستا موسسه رحمان به‌عنوان یکی از موسسات مردم‌نهاد فعال در عرصه مسائل و آسیب‌های اجتماعی قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌های نهادی خود اقدامی در جهت بهبود وضعیت موجود و کمک به جامعه در جهت حفاظت از خطرات اجتماعی مهلک، انجام دهد.

نشست‌هایی که برگزار شده‌اند به شرح زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه نشست «مسأله همبستگی و گسیختگی اجتماعی در جامعه ایران»
مقالات مرتبط
اشتراک گذاری